عوامل مؤثر بر ارتقای مسئولیت فرهنگی در شرکت همراه خودرو سایپا

نویسندگان


چکیده

این تحقیق در راستای بررسی عوامل مؤثر بر ارتقای مسئولیت فرهنگی در شرکت همراه خودرو سایپا انجام  شده است. روش تحقیق به کار گرفته شده در این پژوهش از نظر هدف کاربردی، از نظر نوع داده‌ها کمی و از نظر نحوه گردآوری داده‌ها، توصیفی و از نوع پیمایشی است. جامعه آماری این تحقیق عبارت از کلیه کارکنان در شرکت همراه خودرو سایپا می‌باشند که در سال 1403 مشغول به کار بودند که تعداد آنها حدوداً 2000 نفر می‌باشد. روش نمونه‌گیری در این پژوهش روش نمونه‌گیری ساده می‌باشد. گویه‌های مستخرجه در این پژوهش با استفاده از پرسشنامه محقق ساخته در چهار بعد و 24 گویه تنظیم و براساس مقیاس پنج گزینه ای لیکرت مورد پرسش قرار گرفته است. در بخش آمار توصیفی نیز، توصیف داده‌ها در دو بخش متغیرهای زمینه ای و متغیر های اصلی ارائه گردیده و در بخش آمار استنباطی، جهت بررسی فرضیه ها از آزمون همبستگی استفاده شده است. با توجه به داده های تحقیق می توان گفت، عوامل (فرهنگ سازمانی، سبک رهبری، فضیلت سازمانی و سلامت سازمانی) بر ارتقای مسئولیت فرهنگی شرکت همراه خودرو سایپا اثر مثبت و معنی‌داری دارد.

کلیدواژه‌ها